Köpvillkor

1. Personliga upplysningar

Policy för personuppgifter

2. Avtal om reparation

Alla våra tjänster kan beställas online, via telefon eller vid personligt möte, alla beställningar och möten registreras i vårt system inför er enhets reparation. Du kan läsa mer om detta på vår kundportal. www.mentech.se

3. Expedition

Mentech Sweden AB hanterar alla reparationer inom 24 timmar, förutsatt reservdelen finns i lager. Ska reservdelen beställas beror det på den aktuella leverantörens lager och leveranstid. Du blir informerad via vårt automatisk SMS-informationssystem under hela förloppet

4. Försändelse

Vi försöker alltid att skicka order och reparationer samma dag som delarna mottas eller reparationen är klar. Vi skickar även paket utomlands, till exempel Grönland och Färöarna, och kan hämta och leverera över hela världen.

5. Fraktkostnad

Fraktkostnaden är 129 SEK med viss avvikande beroende på vikt/storlek. (T.ex. TV, stationära datorer).

6. Priser

De priser som anges i t.ex. offerter, kostnadsförslag, försäljningsberäkningar, osv. är exklusiv mervärdesskatt om inte annat anges. Alla priser i samband med betalning anges i svenska kronor (SEK) inklusiva 25% moms.

7. Betalning

Betalning sker via en SSL-anslutning och hanteras av Bambora, www.bambora.com. Detta inneåar att dina uppgifter är krypterade och inte kan nå obehöriga. Informationen från betalkortet kommer inte beröras av Mentech Sweden AB, uteslutande av Bambora. Vi reserverar summan på ert konto och när reperationen är slutförd dras summan.

8. Ångerrätt

Eventuella reservdelar är beställda varor och ångerrätten upphör att gälla när de mottas från leverantören, vanligtvis efter 1-2 arbetsdagar. Tjänster som är påbörjad, som säkerhetskopiering, ominstallation, offerter, etc. Kan inte ångras.

9. Garanti och Reklamation

Rätten till reklamation för privatpersoner inkluderar vad som kan kopplas till produktfel eller fel som uppstår under normal användning av produkten. Detta inkluderar inte naturligt slitage, missbruk / fel bruk av produkten, återkallelser eller skador som faller under försäkring och liknande.

10. Villkor & Godkännande

När du handlar hos Mentech Sweden AB accepterar du som kund också våra villkor.

11. Förvaring av enheter från ärenden

Dina enheter behålls i upp till 3 månader. Om ärendet inte har hämtats av dig efter slutet av de tre månaderna, eller efter en varning att den skrotas, kommer en avgift på 300 SEK att debiteras och ärendet skrotas utan vidare meddelande.

12. Kod och mjukvara

Koder och programvara som utvecklats av Mentech Sweden AB för inte kopieras eller distribueras till andra parter än själva företaget. Detta kan endast göras efter skriftligt avtal mellan parterna, Mentech Sweden AB och kund.

13. Förbehåll

Mentech Sweden AB förbehåller sig rätten att göra skrivfel, utsålda artiklar – och leveransfel från våra leverantörer.

14. Data och säkerhetskopia

I samband med felsökning eller reparation kan data förloras och därför är det alltid nödvändigt att göra en säkerhetskopia före inlämning.
Mentech Sweden AB är på inget sätt ansvariga för förlust av data i samband med reparation eller felsökning.

15. Serviceavtal
  • Gratis felsökning erbjuds baserat på avtalets registrerade serienummer / IMEI-nummer till och med utgången av avtalet.
  • Gratis enhetsrensning erbjuds en gång om året inom avtalets giltighetstid.
  • När du använder dig av gratis hotline-support, erbjuds vägledning om hårdvaruproblem och reparationshjälp.
    16. Live chat

    I samband med användning av livechatt ger du ditt samtycke till att samtalet spelas in och att vi kan använda inspelningen för kvalitetskontroll och träningsändamål.

    Håll dig uppdaterad!

    Håll dig uppdaterad!

    Anmäl dig till vårt nyhetsbrev för att få de senaste nyheterna, teknikuppdateringar, tävlingar och mer.

    Data lagras enligt beskrivningen i våra Villkor.